Zwycięzca Konkursu WOW Fashion Awards II

WOW Fashion Awards II już za nami. Wyjątkowe wydarzenie, dzięki któremu, mieliśmy przyjemność zobaczyć projekty uzdolnionych projektantów, którzy rozpoczynają swoją karierę na scenie modowej.

Zwycięzcą II edycji konkursu WOW Fashion Awards została marka Kuca.

KUCA to marka stworzona z pasji do projektowania odzieży oraz akcesoriów. Osiągnięcia marki to współpraca z showroomami, udział w licznych konkursach oraz panelach zawodowych, a także pokazy kolekcji podczas wydarzeń modowych. Założycielką marki jest Katarzyna Kuca- projektantka ubioru, która ukończyła Akademie Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunku projektowanie ubioru, zdobywczyni wielu nagród z zakresu projektowania ubioru, twórczyni wizerunku scenicznego zespołu SIE.
Marka została powołana do życia by tworzyć autorskie kreacje i cieszyć się nimi wraz z gronem klientów. Wszystkie proponowane produkty tworzone są z największą starannością w Polsce, z najlepszej jakości materiałów i przy użyciu technologii bezpiecznych dla środowiska. Plan marki KUCA na przyszłość to tworzyć kolekcje z pasją, które odpowiadają na tematy współczesne, pogłębianie wiedzy z zakresu zarządzania, projektowania ubioru oraz akcesoriów, udział w pokazach krajowych oraz międzynarodowych.

https://k-kuca.wixsite.com/arts

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z twórcą marki: Katarzyną Kuca!

1. Jakie były początki marki KUCA?

W pewnym sensie marka była ze mną od zawsze. Od dawna marzyłam, aby stworzyć przestrzeń, gdzie w pełni będę mogła rozwijać swoje pomysły. Od dziecka kreowałam w głowie to, jaka będzie. Kamieniem milowym był udział i zdobycie I miejsca w konkursie modowym Young Fashion Day w 2014 roku, gdzie zaprezentowałam debiutancką kolekcję pt. „Fanaberie Zmysłów”. Do dziś ten moment wspominam jako początek czegoś nowego i ekscytującego.

2. Czym wyróżnia się KUCA?

Marka Kuca to przestrzeń dla artystycznej ekspresji. Wykorzystując rozmaite tworzywa, kreuje modele unikatowe, opracowywane w myśl inspirujących idei. Projekty marki kierowane są do nowoczesnej, pewnej siebie kobiety ceniącej najwyższą jakość unikatowego krawiectwa. To najważniejsze wyznaczniki.

3. Czym dla Ciebie jest moda?

Moda jest dla mnie ciągłym patrzeniem w przyszłość. Jest odzwierciedleniem tego co dzieje się wokół nas. Może być manifestem, wyrażaniem siebie. Nie lubię patrzeć na modę w kontekście trendów. Myślę, że pojęcie to jest o wiele szersze i często bagatelizowanie. Moda wielokrotnie funkcjonuje jako środek wyrazu używany świadomie bądź nie przez każdego z nas.

4. Czy masz swojego „fashion guru”?

Nie mam swojego „fashion guru”. Inspirują mnie kobiety, które spotykam na co dzień. Casualowe, niewymuszone stylizacje, które powstały w pośpiechu przed poranną kawą. Czytam z ubrań i dodatków, kim jest ta osoba i co chciała dziś przekazać.

5. Za nami dość ciężkie czasy w branży fashion spowodowane pandemią. Jak marka poradziła sobie w okresie lockdownu?

Zamknięta w czterech ścianach czułam jeszcze większą potrzebę wyrażenia siebie – kto jak nie my – projektanci, mamy w takich momentach inspirować kobiety przytłoczone trudnymi wydarzeniami. Wspominam ten czas jako chwile dużego skupienia, analizy i myślenia o potrzebach klientów oraz przyszłości mody samej w sobie. Skupiłam się też na poszerzaniu swojej wiedzy, odbyłam wiele wideokonferencji i kursów. Pozornie czas zamknięcia otworzył mi oczy na wiele spraw związanych z branżą.

6. Co skłoniło Cię do wzięcia udziału w drugiej edycji WOW Fashion Awards?

Miałam przyjemność być gościem pierwszej edycji targów WOW Fashion Select, bardzo spodobała mi się idea wydarzenia. Staram się być zawsze otwarta na nowe możliwości i opcje rozwoju.

7. Co było inspiracją do stworzenia zwycięskiej kolekcji?

Kolekcja ZB to moja wizja postapokaliptycznej przyszłości. Tworząc poszczególne sylwetki miałam w głowie to, co działo i dzieje się na naszych oczach – degradację ziemi. Droga, po której zmierza ludzkość…W chwili publikacji kolekcji, Polska zmagała się ze skażeniem Wisły. Nie sądziłam jednak, że późniejsze, dramatyczne na skalę światową wydarzenia, tak uwypuklą aktualność kolekcji. Ubrania stanowią tutaj manifest, liczę na chwilę refleksji widza, który możliwe, że w przyszłości będzie poruszał się odziany w plastikowy skafander po gruzach świata jaki teraz znamy.

8. Co byś powiedziała początkującym projektantom, którzy są na starcie swojej przygody z modą?

Podążajcie za swoim sercem, intuicją i nie bójcie się odważnych pomysłów czy trudnych tematów. Poświęcajcie się w 100% swojej pasji, zdobywajcie doświadczenie gdziekolwiek się da. Zawsze patrzcie w przyszłość. Moda niezaprzeczalnie związana jest z przewidywaniem tego co będzie.

9. Podczas kolejnej edycji WOW Fashion Select, która odbędzie się już 13.03.2022, zaprezentujesz podczas pokazu specjalnego najnowszą kolekcję marki KUCA. Na jakim etapie jest praca nad najnowszą kolekcją?

Pracuję nad kolejną kolekcją już od kilku miesięcy. Koncepcja narodziła się jakiś czas temu i sukcesywnie rozwijała się w mojej głowie. Na ten moment nie chcę zdradzać szczegółów, mam jednak nadzieję, że ponownie zaskoczę obserwatorów.

10. Jakie są dalsze plany na rozwój marki?

Ostatni czas podkreślił ogromny wpływ e-commerce na rozwój handlu odzieżowego. Planuję skupić się na rozwoju tego sposobu komunikacji i dystrybucji. Mam także plan, by marka pozostała wierna swojej wizji; poruszała tematy aktualne, które często nie są wygodne/właściwe.

Życzymy powodzenia w dalszej karierze!
Team WOW Fashion Select

Newsletter
Powiadomimy Cię o wszelkich nowościach związanych z WOW Fashion