Nowa data targów WOW Fashion Select - Czytaj więcej
Sieciówki i kolekcje premium – co wychodzi z tego połączenia?

Cena jak z popularnego sklepu i najwyższa jakość? Czy to może iść ze sobą w parze? Coraz więcej tańszych marek decyduje się na to połączenie. Sieciówki i kolekcje premium – co wychodzi z tego modowego flirtu?

Choć wydaje się, że połączenie sieciówka i high quality nie jest możliwe, to coraz więcej marek decyduje się na wyjście do klientów premium. Dlaczego? Ponieważ stawiają na inkluzywność. To, co w założeniach miało być tanie i odwodzić od zakupu miłośników high fashion tym razem stara się trafić i w ich gusta. Towary premium zazwyczaj stanowią jednak niewielką część odzieży na stanie sklepu i niekiedy są obecne w ofercie więcej niż przez jeden sezon. Brandy wychodzą z założenia, że wyższa jakość kolekcji trafi w gusta tych, którzy wyznają zasadę „slow fashion”. Czym się kierują? Uznają, że moda przede wszystkim ma być łatwa i minimalistyczna. Zazwyczaj wybierają proste wzory i dodatki, które z łatwością można ze sobą połączyć. Wolą wydać więcej na towar stworzony z lepszego materiału niż kupować wiele sztuk tańszej i łatwo niszczącej się odzieży. Nie kupują też często – zakupy nie stanowią dla nich źródła rozrywki, dlatego na większy wydatek pozwalają sobie maksymalnie raz, dwa razy w sezonie. Kolekcje premium są wiec dla nich idealnym rozwiązaniem.

Wyższa cena – wyższa jakość

Co stoi za wyższymi cenami kolekcji? Przede wszystkim lepszej jakości materiały, często ręczne wykończenia poszczególnych sztuk odzieży, ale również odmienny, bardziej wybiegowy design.

Jeśli chodzi o ten pierwszy aspekt, to marki koncentrują się przede wszystkim na użyciu prawdziwej skóry wysokiej jakości. Ubrania zawierają domieszki jedwabiu albo najwyższej klasy wełny. Nie unikają też prawdziwej satyny, a bardziej basicowe produkty tworzą na bazie czystej bawełny. Niejednokrotnie duża część albo całe elementy odzieży szyte są ręcznie, co naturalnie sprawia, że są droższe. Niespotykany design połączony z klasycznym minimalizmem, którym charakteryzują się kolekcje premium znanych marek powoduje, że sięgają po nie także miłośnicy wyrafinowanej mody.

Sieciówki i kolekcje premium

Końcówka lata przyniosła kilka nowych kolekcji premium w portfolio znanych marek. Jedną z nich jest Reserved z brandem „Premium quality”. Projekty tworzone są z myślą zarówno o mężczyznach, jak i kobietach. Co w nich króluje? Przede wszystkim basic najwyższej jakości i naturalne materiały – bawełna organiczna, skóra, wełna, len. Są też jedwabne topy (w zawrotnej cenie 199 zł) czy ubrania z lyocellu.

kolekcje premium

Mohito z kolei już od kilku sezonów rozwija kolekcje Gold Label. Odmiennie niż w przypadku Reserved znajdują się w niej kobiece, pastelowe stroje, które można wykorzystać zarówno na większe wyjścia, jak również na co dzień. Ubrania są jednak nieco tańsze niż w przypadku poprzedniego brandu. Ceny wahają się od 150 zł za spódnicę do 250 zł za marynarkę.

kolekcje premium mohito

W ostatnim czasie nawet H&M postawiło na kolekcje premium. W ich kolekcjach dominują jedwabie, wełna merynosowa, lyocell i aksamit. Marka zaczęła tworzyć nawet skórzane sukienki, przesuwając granice mody basic na kolejny poziom.

kolekcje premium hm

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Branża modowa w czasie kryzysu

Moda w kratę. Burberry

Sprawdź nas także na Facebooku!

WOW Fashion

WOW Fashion Team

Newsletter
Powiadomimy Cię o wszelkich nowościach związanych z WOW Fashion