Król ekscesów, Roberto Cavalli

Roberto Cavalli zaprezentował kolekcję drukowanych skórzanych sukien w 1970 roku i od tego czasu tworzył swoje imperium. Uwodzicielskie kroje i nietypowe printy zapewniły mu popularność, która trwa do dziś.

Roberto Cavalli sztukę zapisaną miał w genach. Jego dziadek,Giuseppe Rossi, był artystą i członkiem grupy toskańskich malarzy Macchiaioli. Jego prace były wystawiane we florenckiej Galerii Uffizi. Rodziny nie zdziwiło więc, że Cavalli zapisał się na Istituto statale d’arte di Firenze, skupiając się na nadrukach na materiałach włókienniczych. Uwielbiał eksperymentować z materiałem. Jeszcze jako student stworzył serię nadruków na dzianinach. Przedstawiały one schematy kwiatów. - Moim marzeniem, może ze względu na rodzinę, było zostać malarzem. W jednej chwili wybrałem jednak kierunek tekstyliów; z tekstyliów przeszedłem do mody – wspominał później.

Roberto Cavalii. Król lat 70.

W 1970 roku Roberto Cavalli zaprezentował rewolucyjne materiały w debiutanckiej kolekcji. - Wpadłem na pomysł, aby drukować na skórze. Użyłem skóry z francuskiej garbarni i kiedy zacząłem drukować, zobaczyłem, że można zrobić też suknie wieczorowe ze skóry w kolorze różowym. To było niewiarygodne – powiedział. Po opatentowaniu techniki drukowania na skórze otrzymywał zlecenia od innych domów projektowych, w tym Hermèsa i Pierre'a Cardina. Wtedy też otworzył swój pierwszy butik w Saint-Tropez w 1972 roku, przewidując potencjał wioski rybackiej jako pożądanego miejsca docelowego dla elity mody.

DLACZEGO UBRANIA OD PROJEKTANTÓW SĄ DROGIE?

Bogata estetyka, którą wymyślił Roberto, nie współgrała z minimalistyczną i dekonstrukcyjną modą prezentowaną przez nową falę japońskich i belgijskich projektantów od połowy do końca lat osiemdziesiątych. W rezultacie biznes był spokojniejszy, a Roberto skoncentrował się na życiu rodzinnym, poślubiając królową piękności Evę Whileer i mając z nią troje dzieci. Eva została dyrektorem kreatywnym kolekcji Roberto Cavalli i od tego czasu para pracuje razem.

Fala lat 90.

Na początku lat dziewięćdziesiątych kariera Cavalliego weszła w nową, ekscytującą fazę. Stosując techniki artystyczne do denimu, w 1988 roku zaprezentował pierwsze dżinsy z nadrukiem, w swojej kolekcji na jesień/zimę 1994 pokazał też piaskowane dżinsy, a w 1995 roku współpracował z Lycrą nad stworzeniem dżinsów ze stretchem. Te innowacje w technologii tekstylnej zyskały na popularności i radykalnie zdywersyfikowały rynek dżinsów.

Stworzył też młodzieżową marką Just Cavalii, która miała być odpowiedzią nie tylko na gusta młodszych konsumentów, ale także tych, którzy do mody mieli stosunek nieco lżejszy. Biznes się rozwijał. Podczas pierwszego przeprojektowania od 25 lat, Playboy wezwał Cavalliego do podrasowania słynnych kostiumów króliczka w czerwcu 2005 roku. Współpracował z czołowymi gwiazdami. Christina Aguilera i Jennifer Lopez poprosiły projektanta o stworzenie kostiumów na ważne koncerty. Spice Girls z kolei założyły szytą na zamówienie garderobę Cavalli na ich globalną trasę koncertową.

Roberto Cavalii

Robert Cavalii dziś ma 80 lat. Obecnie poza modą dla kobiet w swoim portfolio ma także produkty odzieżowe dla dzieci, inne wyroby dziewiarskie, akcesoria, okulary, zegarki, perfumy, bieliznę oraz stroje plażowe.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Mademoiselle Coco

Moda w kratę. Burberry

Vera Wang. Każda kobieta chce się u niej ubierać

WOW Fashion Show, 22 maja PGE Narodowy, Warszawa.

Sprawdź nas także na Facebooku!

WOW Fashion

Złotym Partnerem Targów jest Dorota Kuźnicka.

WOW Fashion Team

Newsletter
Powiadomimy Cię o wszelkich nowościach związanych z WOW Fashion