WYDARZENIE PRZEŁOŻONE NA NOWY TERMIN - 15 listopada 2020 - Czytaj więcej
Mademoiselle Coco. Chanel zachwyca od lat

Chanel. Jej historia jest inspiracją dla wielu kobiet na całym świecie. To nie tylko opowieść o dziewczynie z sierocińca, która zmieniła swoje życie, ale przede wszystkim o kobiecie, która własnymi rękami zbudowała imperium.

Jest dzieckiem nieślubnego związku Alberta Chanel i Jeanne Devolle. Miała pięcioro rodzeństwa. Jej matka osierociła ją, kiedy miała 12 lat, a ojciec opuścił niedługo później. Trafiła z siostrami do sierocińca, gdzie spędziła kolejnych 6 lat. Tam też nauczyła się szyć, a jej umiejętności krawieckie udoskonaliła ciotka. Coco Chanel od początku nie miała łatwego życia.

Od artystki do projektantki

Początkowo nie chciała być projektantką. Zarabiała jako szansonistka i piosenkarka, która zabawiała gości kawiarniach w Moulins i Vichy. Szło jej całkiem nieźle mimo że nie potrafiła śpiewać – braki nadrabiała tańcem i temperamentem. Wielu określało ją jako tą, którą łatwo było polubić, a jeszcze łatwiej pokochać. Wtedy też obdarzono ją pseudonimem Coco.

W 1913 roku otworzyła swój pierwszy sklep, a w jego asortymencie znalazły się kapelusze i damska odzież. W odróżnieniu do podobnych sobie nie odwróciła się wyłącznie w stronę strojów dla klasy wyższej, ale była bardzo inkluzywna. Szybko wprowadziła na rynek odzież sportową oraz roboczą dla kobiet. Jako pierwsza wykorzystała również dżersej do produkcji strojów (wcześniej uważany był za materiał bieliźniany). To była podstawa jej strojów. Proste kroje, dominująca elegancka czerń i dodatki w postaci pereł zapewniły jej sławę. Prawdziwy finansowy sukces odniosła jednak dzięki swoim klasycznym perfumom Chanel No. 5, które do dziś cieszą się niesłabnącą popularnością.

Dom mody Chanel dziś

Mimo upływu lat dom mody Chanel to klasyczny symbol elegancji. W 2017 roku firma ogłosiła, że jej obroty wyniosły blisko 10 mld dolarów. Marka od zawsze byłą jedną z najbardziej innowacyjnie myślących. Stała się pierwszą, która rozpoczęła współpracę z influencerami. W 2020 roku poszła o krok dalej. Najnowszą „twarzą” jej okularów jest piosenkarz i producent Pharrell Williams. W kampanii ponadto wzięli udział Magaret Qualley, Angele, Isabelle Adjani, a także Sebastien Tellier.

isabelle adjani chanel

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Branża modowa w czasie kryzysu

Moda w kratę. Burberry

Sprawdź nas także na Facebooku!

WOW Fashion

WOW Fashion Team

Newsletter
Powiadomimy Cię o wszelkich nowościach związanych z WOW Fashion