Nowa data targów WOW Fashion Select - Czytaj więcej
De La Fotta wystawcą WOW Fashion

De La Fotta to bomba pozytywnej energii wśród współczesnych marek modowych! Marka o wymiarze międzypokoleniowym i międzynarodowym jest prowadzona przez kobiecy team: Beatę i Zuzię - mamę i córkę. Projektantki tworzą ubrania dla kobiet ceniących jakość i komfort naturalnych tkanin w oprawce przekornego i kreatywnego wzornictwa. Motto marki to " dopasowujemy ubrania do kobiet, a nie kobiety do ubrań". Marka jest znana z tego od początku modelkami marki są naturalne kobiety, a nie profesjonalne modelki.  Na Targach WOW Fashion po raz pierwszy pokażą  nowe modele kolekcji w pojedynczych egzemplarzach. Warto odwiedzić De La Fotta aby zdobyć taką perełkę!

Kiedy rozpoczęła się Twoja przygoda z projektowaniem?

Modą pasjonujemy się dosłownie od zawsze. Ja rysowałam kolekcje ubrań już jako dziecko,mama ozdabiała, przerabiała i szyła sobie stroje od młodości. Szyciem sukienek i stylizacją zajmujemy się od kilku lat. Pocztą szeptaną nasze kreacje-stylizacje zyskiwały coraz większe zainteresowanie. Często byłyśmy zaczepiane na ulicy pytaniem, gdzie te zjawiskowe sukienki kupiłyśmy. Przejrzałyśmy się w oczach innych kobiet, Polek właśnie, które nam wprost mówiły że te ubrania są piękne i że też by takie nosiły. Wspólnie z mamą postanowiłyśmy  założyć markę w 2016 roku.

Do kogo kierujesz swoją markę?

Projektujemy w myśl zasady od kobiet dla kobiet. Odchodzimy od podziałów i metryki w modzie. Dążymy do tego, by kobiety zakładając nasze ubrania czuły się prawdziwe, by to ubrania były dopasowane do kobiet, a nie na odwrót. Projektujemy ubrania dla kobiet, które doceniają połączenie ponadczasowości, świetnej jakości oraz trwałości naturalnych materiałów, nie rezygnując przy tym z unikatowych printów i wyjątkowego designu. Dla Kobiet które wiedzą kim są i co chcą wyrazić swoim stylem, poszukujące czegoś odmiennego od mody w siecówkach, trendów-klonów i marek mainstreamowych.

Jaki masz plan na jej dalszy rozwój?

Utrzymywać dotychczasowe założenia, czyli m. in., włączać modę w kulturę codzienną, zwiększać jej dostępność, obalać panujące stereotypy panujące w modzie, “zarażać”naszymi wartościami kolejne kobiety. Chcemy, by każda kobieta, która się do nas zwróci czuła się doceniona i uwzględniona przez naszą markę.

Gdzie można znaleźć Twoje kolekcje? 

Kolekcje znajdują się na stronie internetowej: www.delafotta.com ale także stacjonarnie w butikach w Polsce, Niemczech i w krajach bałtyckich, które kontraktują nasze kolekcje.

Skąd czerpiesz inspiracje?

Inspirują nas moda Haute Couture i pokazy wybiegowe, moda światowa. Naszą marką chciałyśmy ująć przetłumaczenie wybiegowego, ekstrawaganckiego stylu na potrzeby i możliwości codzienności. Sukienki trafiają prosto z atelier nie tylko na wybieg, lecz przede wszystkim na ulice miast.

Co w segmencie modowym jest teraz "modne", jak dostosowujesz się do ciągle zmieniających się trendów?

Według naszych założeń to klientki mają duży wpływ na markę, one są najlepszym wyznacznikiem trendów. Mogą nie tylko zamówić sobie kreacje na miarę, z wybranej tkaniny,lub indywidualnie dopasowaną, ale także mogą się zaangażować w proces kreatywny, a to daje świetny potencjał do rozwoju odpowiedzialnej mody. Dlatego też od początku naszymi modelkami i ambasadorkami są kobiety autentyczne – klientki, przyjaciółki, fanki.W świecie mody niszowej i autorskiej trzeba się wyróżniać – a to akurat wychodzi nam całkiem dobrze. Może i brzmi to naiwnie, ale dużą rolę odgrywa też szczęście. Ono od samego początku spotykało nas w postaci życzliwych partnerów, właścicieli butików i zainteresowanych klientek, które są nam wierne od pierwszej kolekcji.Jesteśmy otwarte na współpracę i cross-kolaboracje, stale szukamy możliwości kontaktu i rozwoju, pozostajemy czułe na potrzeby klientek, nie działamy w odciętej „bańce” myśląc tylko o szybkich zyskach. De La Fotta to projekt z pasji, w którym się realizujemy osobiście.Jesteśmy w tym autentyczne - to jest na pewno bardzo ważne dla „bycia marką”. Ponadto mamy bardzo dobry i rarytasowy produkt - broni się pod kątem jakości i oryginalności wzornictwa.

Jaką widzisz różnicę pomiędzy branżą modową w Polsce a za granicą?

Jeszcze trochę nam brakuje do bawienia się modą i traktowania trendów z przymrużeniem oka,aczkolwiek coraz więcej osób sięga do niecodziennych rozwiązań oraz do zabawy stylami żonglując pomiędzy ponadczasowością a unikatowością. Wiele polskich marek sięga także już bardziej świadomie po ekologiczną i zrównoważoną modę, dlatego jesteśmy zdania, że różnice między branżą modową w Polsce a zagranicą się zacierają.

Czym jest dla Ciebie zrównoważony rozwój?

Równowaga dotyczy podejścia do konsumpcji, działamy w duchu „slow”, jakość ponad ilość, ponadczasowość ponad trendy. Korzystamy z tkanin ekologicznych i naturalnych, aby służyły nam na dłużej i w trakcie produkcji jak i użytkowania mniej obciążały zasoby środowiska i przyrody. Wszystkie projekty De La Fotta powstają wyłącznie z tkanin, dzianin, i ozdób z Włoch, Francji, Szwajcarii, Niemiec i z Polski, które posiadają certyfikat Oekotex 100. Szczególnie dumne jesteśmy z gatunków, które od roku 2018 tworzymy w 100% w regionie łódzkim. Od surowej nitki bawełnianej, po projekt graficzny druku, aż do gotowego ubrania cały proces odbywa się pod naszym czujnym okiem. Nasza marka jest wrażliwa na relacje wyzysku. Jako tandem mama-córka, nie chcemy aby w naszej twórczości było ukryte nadużywanie innych stron. Bawełna z której szyjemy jest ekologiczna, nie używamy futer ani skór prawdziwych, a cały proces twórczy odbywa się na krótkiej i przejrzystej ścieżce. Nie szyjemy tanio, dużo i szybko w wielkich szwalniach, tylko w łódzkich atelier krawieckich. Szanujemy przyrodę i pracę ludzi, którzy z nami współpracują.

Czym jest dla Ciebie udział w targach?

Udział w targach jest dla nas okazją, by zachęcić kobiety do celebrowania swojej własnej wyjątkowości, a także możliwością do przekazania naszych założeń osobom, które jeszcze nas nie znają. Głęboko wierzymy, że moda powinna być źródłem dobrego samopoczucia,radości i akceptacji. Cieszy nas że jest coraz więcej takich wydarzeń i przekrój osób zainteresowanych – nie tylko kupujących klientek – jest coraz szerszy, co znaczy że jest aspiracja do jakościowej konsumpcji.

Nad czym obecnie pracujesz?

Kończymy pracę nad nowymi modelami do kolekcji jesień/zima. Niedawno skończyliśmy projekt “ Sesja zdjęciowa z Wami w roli głównej, drogie Panie” w którym udział wzięły kobiety dnia codziennego oraz klientki, przyjaciółki marki. Kobiety miały okazję wcielić się w rolę modelek i zaprezentować nowe modele naszej marki, poddać się małej metamorfozie oraz spędzić czas w kobiecym gronie. Z bardziej przyziemnych spraw: planujemy kalendarz wyjazdów, spotkań, eventów, szukamy nowych rynków czyli to, co w tej branży również musi się zadziać.

Co poradziłabyś/poradziłbyś osobom, które marzą o projektowaniu?

Trafioną wskazówką może być porada, by bez żadnych krępacji ograniczeń i uprzedzeń urzeczywistniali swoje wizje, trzymali się swoich założeń i konsekwentnie dążyli do zrealizowania marzeń.

Dziękujemy za rozmowę i zapraszamy na stoisko marki De la Fotta na Targach WOW Fashion.

............

Targi WOW Fashion
1 września 2019 r.
PGE Narodowy

Newsletter
Powiadomimy Cię o wszelkich nowościach związanych z WOW Fashion